מדריך פנייה למרצים

נתקלתם בבעיה אישית כלשהי, והתעורר הצורך לפנות למרצה שלכם, אבל אתם חוששים, מתביישים, או לא יודעים איך לפנות? אל דאגה, אנחנו כאן עם כמה טיפים שאולי יעזרו לכם לעבור את המשוכה הזו בפעם הראשונה.

אם לא מדובר בבעיה אישית אלא בבעיה כללית הקשורה לכל/רוב הסטודנטים בקורס, כדאי לפנות באופן רשמי על ידי נציגי המועצה של השכבה שלכם, אשר יבחרו לקראת סוף סמסטר א'. האגודה תפרסם באתר וברשתות החברתיות את מועדי הגשת המועמדות הבחירות למועצה.

פנייה ישירה

יש מקרים בהם אתם יכולים לפנות למרצה באופן ישיר בתחילת השיעור או בסיומו. אתם יכולים לגשת אליו/ה, לשאול אם הם פנויים לרגע לשוחח עמכם, ואם כן תוכלו להעלות את הנושא שרציתם.

אם מדובר בנושא מקצועי, ייתכן שהמרצה יבקש/תבקש לפנות בשעות הקבלה, שמפורסמות בסילבוס (באתר הקורס ב-moodle).

בכל פנייה זכרו להציג את עצמכם, להציג את הבעיה בצורה רהוטה ומסודרת, ולהסביר מה אתם מבקשים מהמרצה.

פנייה באימייל

רוב הפניות למרצים יעשו דרך המייל. התקשורת בכתב היא בדרך כלל רשמית יותר.

  • הקפידו לפנות למרצה בתואר המתאים: "לכבוד פרופ' / ד"ר / גברת / מר ____"
  • הציגו את עצמכם ותנו את כל הפרטים הרלוונטיים. זכרו שהמרצה מלמד קורסים נוספים ולעתים אף במוסדות נוספים:
    "אני _____ (שם מלא), ת.ז ________, מקורס (שם הקורס + מספר הקורס) ב-HIT.
  • לאחר מכן הציגו את נושא הפניה שלכם בצורה הכי ברורה שתוכלו. על הפנייה להיות מצד אחד מתומצתת ולעניין, ומצד שני אל תחסירו פרטים חשובים:
    "ברצוני לברר על / לשאול…"
  • חתמו את המייל בשמכם:
    "בברכה/בתודה, ____"

פנייה טלפונית

רוב המרצים לא יפרסמו את מספר הטלפון האישי שלהם. במקרה שמרצה הזמינ/ה אתכם ליצור קשר דרך הטלפון, הקפידו להתקשר בשעות סבירות.

בתחילת השיחה כדאי לשאול אם התקשרתם בזמן שנוח למרצה לדבר.

אם כן, הציגו את עצמכם: זכרו שיש מרצים שמלמדים קורסים נוספים ואף קורסים במוסדות נוספים, לכן ציינו את שמכם, את שם הקורס ובמקרה הצורך ציינו שב-HIT.

לאחר מכן הציגו את הנושא באופן מסודר ורהוט.

ולסיום,

כדאי לפנות בנימוס ובאופן מסודר כדי לכבד את המרצה, ולכן הטיפים הובאו לעיל. עם זאת, חשוב לציין שאין סיבה לחשוש, רוב המרצים ידברו איתכם בגובה העיניים ומאוד ישמחו לסייע לכם.